0299 373 557 info@pinks.nl

Jazeker!

Het belang van een goede etalage wordt nog wel eens onderschat. Maar juist de etalage is de eerste kennismaking met de (toekomstige) consument. En zoals iedereen wel weet, de eerste indruk kan je maar één keer maken.

Al lopend door de winkelstraat bepaald de consument waar hij/zij wel naar binnen wil en waar niet. Deze keus wordt grotendeels bepaald door de etalage. Het is daarom van groot belang dat de etalage de juiste uitstraling heeft.

Een belangrijk punt hierbij is dat er goed gekeken wordt naar de stijl en doelgroep die je wilt aanspreken. Om zo de juiste bezoekers in de winkel te krijgen. Maar ook het schoon en netjes houden van de etalage is belangrijk. Een rommelige en vieze etalage zal veel minder bezoekers trekken dan een schone, goed ingerichte etalage.

Een goed ingerichte etalage creëert stopkracht waardoor de consument graag naar binnengaat.  Eenmaal binnen zorgt de visual merchandising er vervolgens voor dat de consument nog meer geprikkeld wordt en alles makkelijk kan vinden. De consument ervaart hierdoor een fijne winkelbeleving, waardoor hij/zij wordt gestimuleerd om tot een koop over te gaan.

Tips voor een goede etalage:

  • Zorg dat de etalage, maar ook de ramen schoon zijn. Een schone etalage trekt meer bezoekers.
  • Kies een thema, dit kan een seizoen zijn maar ook een bepaalde kleur. Een actie of feestdag kan ook een goed thema zijn.
  • Zorg dat de decoratie een goede aanvulling is op de te presenteren artikelen.
  • Houd het overzichtelijk, geen ‘massa is kassa’ maar juist ‘less is more’.

Wilt u uw etalage op een professionele manier ingericht hebben? PINKS helpt u graag om dit te realiseren. Neem contact met ons op via info@pinks.nl.